مبدل-حرارتی-دستگاه-تزریق-پلاستیک

در هوای سرد به خصوص در دماهای زیر صفر، چنانچه لازم است دستگاه تزریق پلاستیک برای مدتی طولانی خاموش بماند، توصیه می شود که حتما آب درون مبدل حرارتی را تخلیه کنید تا دچار یخ زدگی نشود. توجه داشته باشید که آب به هنگام انجماد دچار انبساط حجمی شده و می تواند باعث ترکیدگی لوله های مبدل و یا خرابی اجزاء آب بندی آن شود. در صورت بروز چنین اتفاقی آب به مجرای عبور روغن نشت کرده و با روغن مخلوط می شود که این اتفاق می تواند باعث آسیب دیدگی اجزاء دستگاه شود.

1

چطور آب درون مبدل حرارتی را تخلیه کنیم؟

همان طور که در تصویر زیر دیده می شود مبدل حرارتی در دستگاه های 60 تا 320 تن سری A5 ایزومی فاقد مجرای تخلیه است، در این دستگاه ها لازم است تا شیلنگ های ورودی و خروجی آب را از مبدل جدا کرده و سپس با استفاده از هوای فشرده آب باقی مانده درون لوله ها را خارج کنید.

پس از آن که آب درون مبدل به طور کامل تخلیه شد شیلنگ های ورودی و خروجی را متصل نمایید.

در دستگاه های دستگاه های بالاتر از 400 تن سری A5، دستگاه های سری PAC-K و دستگاه های دو صفحه ای D1  ایزومی، بر روی مبدل حرارتی یک مجرای تخلیه تعبیه شده است. در این دستگاه ها برای تخلیه آب به ترتیب زیر عمل کنید:

  • شیرهای ورودی و خروجی آب مبدل را ببندید.
  • پیچ درپوش مجرای تخلیه که مطابق شکل زیر در قسمت جلوی مبدل قرار دارد را باز کرده و اجازه دهید آب از آن خارج شود.
  • شیلنگ های ورودی و خروجی آب مبدل را باز کنید، سپس با استفاده از هوای فشرده آب باقی مانده درون لوله ها را خارج کنید.
  • پس از آن که آب درون مبدل به طور کامل تخلیه شد شیلنگ های ورودی و خروجی را متصل نمایید.
نصب و تنظیم دستگاه تزریق پلاستیک
مشاهده مقاله

آسیب دیدگی مبدل حرارتی

مبدل حرارتی در دستگاه های دو صفحه ای سری DP ایزومی دارای مجرای تخلیه نیست، به همین دلیل به منظور تخلیه آب درون آن لازم است که شیلنگ های ورودی و خروجی آب مبدل را باز کرده و با کمک هوای فشرده آب باقی مانده درون لوله ها را خارج کنید. در پایان پس از اطمینان از تخلیه کامل آب، شیلنگ های ورودی و خروجی را متصل نمایید.

3

24 دیدگاه

  • خدمت شما عرض کنم که برای تازه کارها و افرادی که تازه قصد ورود به صنف پلاستیک رو دارن خرید دستگاه تزریق پلاستیک خوب و قیمت مناسب خیلی حیاتیه. باقیش میمونه بازاریابی و کسب تجربه که با یخورده خاک خوری تو همین بازار میشه موفق بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *