یکپارچه سازی فرایند تزریق پلاستیک ایزومی

کمپانی Yizumi، تولیدکننده مشهور دستگاه های تزریق پلاستیک، لاستیک و دایکست، اخیراً میزبان رویدادی شگفت انگیز با عنوان “Yizumi Connect 2023” بود که با استقبال بی سابقه ای از سوی صنعتگران و دنبال کنندگان اخبار صنعت پلاستیک در سراسر جهان مواجه شد. ایزومی در این رویداد از چشم انداز، اهداف استراتژیک و فناوری‌های پیشرفته خود رونمایی کرد و بار دیگر تعهد خود به نوآوری را به نمایش گذاشت. سطح فناوری نمایش داده شده در این رویداد گویای این است که ایزومی در آستانه دوره جدیدی از توسعه قرار گرفته و در کمتر از یک دهه، جایگاهی مستحکم در میان 5 برند برتر سازنده دستگاه تزریق پلاستیک در بازار بین المللی را تصاحب خواهد کرد.

این رویداد در آستانه بیستمین سالگرد تاسیس شرکت ایزومی برگزار شد و عبارت “Think Tech Forward” به عنوان شعار جدید این شرکت، گویای اهمیت ویژه ای است که ایزومی برای پیشبرد اهداف جاه طلبانه خود از طریق ارتقاء فناوری قائل است. همچنین در این رویداد برای نخستین بار از لوگوی جدید Yizumi رونمایی شد که به گونه ای طراحی شده است تا پختگی و بلوغ ایزومی نشان دهد.

گردهمایی اعضای شرکت ایزومی

 

گردهمایی جهانی رهبران صنعت پلاستیک:

 

رویداد “Yizumi Connect 2023” علاوه بر نمایندگان Yizumi، رهبران صنعت و محققان برجسته علمی از گوشه و کنار جهان را جذب کرد و فرصتی استثنایی برای آشنایی با آخرین روندهای تکنولوژی، تبادلات فنی و فرصت همکاری های تخصصی ثمربخش را فراهم آورد. حضور مشتریان مشهور دستگاه­های تزریق پلاستیک ایزومی مانند کمپانی Haier، MAGNETI MARELLI و خودروسازی های B.Y.D و Changan اهمیت ویژه این رویداد برای فعالان صنعت به ویژه صنعت تزریق پلاستیک را نشان می دهد. گروهی از صنعتگران نخبه ایرانی نیز از این رویداد بازدید کرده و در جریان آخرین پیشرفت های ایزومی قرار گرفتند که می تواند در راستای همگام شدن صنعت تولید پلاستیک ایران با استانداردهای جهانی مفید واقع شود.

نخستین روز این رویداد با ثبت تصویری از حضور همه عوامل و نمایندگان داخلی و خارجی ایزومی آغاز گردید که نمایانگر وحدت و دیدگاه مشترک شبکه جهانی Yizumi است. شرکت کنندگان سپس در یک کنفرانس تخصصی و بسیار جذاب که با دقت توسط Yizumi سازماندهی شده بود حضور یافتند. مهم ترین هدف این کنفرانس به اشتراک گذاری دانش و ارائه درک عمیق تری از آخرین پیشرفت ها و فناوری های ایزومی به نمایندگان این شرکت بود تا با درک بهتر نیاز مشتریان و پیشنهاد بهترین راهکارها، خدمت رسانی موثرتری را به انجام برسانند .

 

سفری جذاب در کارخانه هوشمند Yizumi:

 

در دومین روز رویداد ایزومی کانکت 2023، بیش از 2000 بازدید کننده توری جذاب برای بازدید از کارخانه هوشمند Yizumi در پارک فناوری شهر فوشان را آغاز کردند. خط تولید هوشمند و رباتیک دستگاه های تزریق پلاستیک به عنوان یک شگفتی مهندسی توجه تمامی بازدیدکنندگان را برانگیخته بود و حاکی از این واقعیت بود که ایزومی در سطحی فراتر از سایر تولیدکنندگان چینی مشغول فعالیت است. این کارخانه هر 15 دقیقه، یک دستگاه تزریق پلاستیک در بازه تناژ 60 تا 400 تن تولید می کند و تنها یکی از مجموعه کارخانجات تولید دستگاه های تزریق پلاستیک ایزومی است که در کشورهای چین، آلمان، هند و ایالات متحده امریکا، برزیل و ویتنام مستقر شده اند. بهره گیری از پیشرفته ترین فناوری ها و سیستم های کنترل کیفیت، گواهی بر تعهد Yizumi به ارائه ماشین های با کیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی است.

کارخانه هوشمند ایزومی

 

شگفتی های تکنولوژیک و معجزه تولید ناب:

 

کارخانه هوشمند ایزومی، کلکسیونی از نوآوری، اتوماسیون و فناوری های پیشرفته به شمار می رود. تعداد پرشماری ارابه خودران (AGV)، دستگاه های در حال تولید را مرحله به مرحله در طول خط مونتاژ حمل می‌کنند. از سوی دیگر یک سیستم انبارش کاملا خودکار و روباتیک، وظیفه ذخیره‌سازی و بازیابی یکپارچه قطعات و مواد اولیه را به دقیق ترین شکل ممکن انجام می دهد. اجزاء و قطعات دستگاه های تزریق پلاستیک در خط تولید، توسط سیستم‌های کنترل کیفیت پیشرفته به دقت بررسی می شوند تا محصولاتی با بالاترین کیفیت تولید شوند. تمامی این سیستم ها از ارابه های خودران گرفته تا سیستم خودکار انبارش و سیستم های کنترل کیفیت توسط یک سامانه یکپارچه رایانه ای و با کمک هوش مصنوعی مدیریت می شوند.

مراحل حساس مونتاژ دستگاه، مانند مونتاژ تایبار بر روی واحد گیره با کمک بازوهای روباتیک که نشان از دقت بالای ماشین کاری قطعات گیره دارد و با کمترین نیاز به نیروی انسانی به انجام می رسند که گویای تلاش بی وقفه Yizumi برای حداکثر به کارگیری از اتوماسیون است.

یکی از نکات برجسته در مورد این کارخانه هوشمند این است که با وجود ظرفیت خروجی چشمگیر 24000 دستگاه در سال در کلیه کارخانه جات ایزومی، این کارخانه تنها از 270 نفر پرسنل استفاده می کند که تنها به یاری استفاده گسترده از اتوماسیون امکان پذیر شده است. ادغام یکپارچه اتوماسیون در سراسر فرآیند تولید و پذیرش آخرین روندهای تولید و پیاده سازی اصول تولید ناب، Yizumi را به یک پیشگام در صنعت تولید ماشین آلات تزریق پلاستیک در چین تبدیل نموده است که استانداردهای جدیدی را برای کارایی و بهره وری تعیین می کند.

بازدید از کارخانه هوشمند ایزومی

 

ثبت رکوردهای جدید و افق دید جهانی:

 

Yizumi در حال حاضر به رکورد های قابل توجهی در زمینه ساخت دستگاه های تزریق پلاستیک فوق سنگین در سطح جهان دست یافته است که ساخت سنگین ترین دستگاه تزریق پلاستیک جهان با نیروی گیره 8500 تن نقطه عطف آنها است. این شرکت همچنین با تولید یک دستگاه دایکست محفظه گرم 9000 تنی، رکورد بزرگترین دستگاه دایکست ساخته شده در کشور چین و دنیا را به نام خود کرده است. رونمایی از این دستگاه غول آسا در حاشیه رویداد “Yizumi Connect 2023” موجب حیرت بازدیدکنندگان گردید. کمپانی Yizumi با برنامه‌های بلندپروازانه برای ساخت دستگاه های تزریق پلاستیک و دایکست 12000 و 20000 تنی قصد دارد رکوردهای جهانی جدیدی را به نام خود ثبت کند و جایگاه خود را در بین پنج برند برتر جهانی دستگاه های تزریق پلاستیک و سه برند برتر جهانی دستگاه های دایکست مستحکم کند.

ثبت رکوردهای جهانی تزریق پلاستیک

نمایش فناوری های پیشرفته و بیش از 30 پروژه کلید در دست

 

نقطه اوج رویداد “Yizumi Connect 2023” نمایشگاه الهام بخشی به وسعت 10000 متر مربع و شامل بیش از 30 راه حل نوآورانه کلید در دست برای تولید محصولات پلاستیکی مختلف اعم از قطعات خودرو، تجهیزات پزشکی، لوازم خانگی، قطعات صنعتی و ظروف بسته بندی بود که شرکت کنندگان را تحت تأثیر قرار داد.

نکته ای که ایزومی را از سایر رقبای چینی خود متمایز می سازد این است که تلاش این شرکت تنها به ساخت دستگاه تزریق پلاستیک یونیورسال یا جنرال محدود نمی شود، بلکه علاوه بر آن خود را به ارائه راه حل های کلید در دست متعهد نموده است. این بار نیز ایزومی ثابت کرد که به عنوان یکی از رهبران جهانی در صنعت تولید ماشین آلات تولید پلاستیک، دارای تخصص و دانشی وسیع در ارائه راه حل های جامع و کارآمد برای پاسخگویی به نیازهای همیشه در حال تحول مشتریان خود است.

اغلب تجهیزات به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه به صورت خط تولید کاملاً خودکار و مجهز به ربات و سیستم های کنترلی پیشرفته بودند. این خطوط تولید با بهره گیری از انواع سیستم های رباتیک و هوشمندسازی تمامی مراحل تولید محصول، مانند جابجایی مواد، مونتاژ قطعات و کنترل کیفیت را به صورت کاملاً خودکار انجام می دهند. از جمله مزایای چنین راه حل هایی می توان به کارایی بهبود یافته، کاهش هزینه های نیروی کار و افزایش کیفیت محصول و تکرارپذیری در تولید را اشاره کرد.

یکپارچه سازی فرایند تزریق پلاستیک ایزومی

نمونه قابل توجه دیگری که در این نمایشگاه مشهود بود رویکرد ایزومی بر یکپارچه سازی فرایند تولید است که با این رویکرد دستگاه های تزیق پلاستیک پیشرفته با فناوری کنترل هوشمند ترکیب شده و امکان هماهنگ سازی کل فرآیند تولید میسر می شود. اتخاذ این رویکرد از آماده سازی مواد اولیه گرفته تا بستن قالب و کنترل سیکل تولید، باعث بهینه سازی کارایی و کاهش زمان توقف تولید می شود و همچنین زمان سیکل کوتاه تر و افزایش بهره وری را به همراه دارد.

Yizumi همچنین چندین راه حل کلید در دست خود را برای تزریق چند جزئی به نمایش گذاشت که قادر به تولید محصولات پیچیده با مواد و رنگ های مختلف بود. نتیجه محصولاتی با کیفیت بالا، دارای ویژگی های مکانیکی و اپتیک استثنایی و از نظر بصری زیبا بود که الزامات سختگیرانه دنیای امروز به ویژه در صنعت خودروسازی را برآورده می سازند.

علاوه بر این، Yizumi راه حل های کلید در دست خود برای دیجیتالی سازی، با استقبال از پیشرفت‌های Industry 4.0 و ترکیب حسگرهای هوشمند، تجزیه و تحلیل داده های آنی و اتصال مبتنی بر فضای ابری را نیز به نمایش گذاشت. تعمیر و نگهداری پیش‌بینی‌کننده، برنامه‌های تولید بهینه‌سازی شده و کارایی عملیاتی ارتقاء یافته از دیگر ویژگی های خطوط تولید یکپارچه ایزومی در این نمایشگاه بودند.

 

نمایشگاه محصولات ایزومی

تعمیر و نگهداری دستگاه تزریق با استفاده از واقعیت مجازی

 

یکی از فناوری های جالب توجه در رویداد اخیر نمایش راه حل پیشگامانه ایزومی برای تعمیر و نگهداری دستگاه تزریق پلاستیک با کمک واقعیت مجازی یا VR بود که به تکنسین ها و مهندسان یک محیط مجازی فراگیر و تعاملی برای انجام وظایف پیچیده تعمیر و نگهداری را ارائه می دهد. تعمیرکاران دستگاه با استفاده از یک هدست واقعیت مجازی و استفاده از کنترلرهای تخصصی می توانند وضعیت ماشین آلات و تجهیزات را با جزئیات و دقت باورنکردنی تجسم و مشکلات آنها را برطرف نمایند.

علاوه بر این، راه حل با کمک VR شامل ابزارهای تشخیصی پیشرفته است. تکنسین های تعمیر و نگهداری می توانند از حسگرهای مجازی و تجزیه و تحلیل داده ها برای نظارت بر عملکرد دستگاه، شناسایی مشکلات احتمالی استفاده کنند و تصمیمات آگاهانه ای در مورد تعمیر و نگهداری دستگاه اتخاذ نمایند.

یکی از مزایای کلیدی استفاده از سیستم تعمیرات و نگهداری مبتنی بر واقعیت مجازی Yizumi، توانایی آن در ارائه کمک فنی از راه دور است. از طریق ادغام پخش زنده و قابلیت های ارتباطی، کارشناسان متبحر خارج از سایت می توانند تکنسین های محلی را به گونه ای راهنمایی کنند که از عهده انجام پیچیده ترین تعمیرات تخصصی دستگاه تزریق برآیند. این قابلیت نه تنها هزینه تعمیرات را کاهش می دهد، بلکه امکان دریافت خدمات فوری را نیز فراهم می کند و زمان خرابی دستگاه را به طرز قابل توجهی کاهش می دهد. به گفته مدیر خدمات پس از فروش شرککت ایزومی با استفاده از این فناوری طی 6 ماهه دوم سال 2022 تا کنون حدود 2000 سرویس خدماتی کاهش یافته است.

 

همکاری با دانشمندان برجسته در حوزه پلاستیک

اختتامیه نمایشگاه ایزومی کانکت ۲۰۲۳

مراسم باشکوه اختتامیه ایزومی کانکت در هتل هیلتون شهر فوشان برگزار شد و به دلیل سخنرانی جمعی از برجسته ترین محققین حوزه پلیمر و پلاستیک، از حال و هوایی آکادمیک و به لحاظ علمی پرباری برخوردار بود. در این مراسم پروفسور Christian Hopmann سرپرست موسسه فراوری پلاستیک (IKV) آلمان و عضو هیات علمی دانشگاه آخن، پیش بینی های خود در مورد دیجیتالی سازی و کاربرد هوش مصنوعی در صنعت پلاستیک را به اشتراک گذاشت. در ادامه دانشمند پیشگام در حوزه فوم های پلیمری مایکروسلولار و مدرس دانشگاه تورنتو، پروفسور Chul B. Park، جدیدترین فناوری ها در زمینه تزریق فوم های پلیمری در فشار بالا را معرفی کرد. همچنین خانم دکتر Yuxiao Zhang (دستیار دکتر Wuby که پیش تر مدیر فنی و استراتژی شرکت Engel و در حال حاضر در همین سمت در شرکت ایزومی مشغول به کار می باشند) و مدیر موسسه فناوری های تولید پیشرفته ایزومی در آلمان، ویژگی های طراحی دستگاه های تزریق پلاستیک ایزومی با قابلیت تزریق فوم را شرح داد.

ایزومی برای توسعه فناوری خود همکاری نزدیکی با این چهره های سرشناس علمی دارد و در زمینه های تحقیق و توسعه، فناوری محصولات پیشرفته، هوشمند و سبز سرمایه گذاری گسترده ای انجام داده است. با توجه به استراتژی توسعه خود، ایزومی کمیته های فنی و موسسات علمی را ایجاد کرده است تا روند توسعه علم و فناوری بازار و نیازهای صنعت را درک کرده و فرآیند تحقیق و توسعه را به شکلی موثر پیش ببرند. در همین رابطه ایزومی  مرکز تحقیقاتی فناوری‌های تولید پیشرفته را در آلمان تأسیس کرده است که بر تحقیقات تخصصی و کاربردی در زمینه مواد پلیمری، فرآیند تزریق چند جزیی، تولید پلاستیک های سبک و مواد افزودنی تمرکز دارد.

 

رویداد “Yizumi Connect 2023” بار دیگر عزم خدشه ناپذیر ایزومی برای رقابت با رهبران صنعت پلاستیک جهان از طریق توجه به نوآوری، به کارگیری فناوری های پیشرفته و اتوماسیون را به تصویر کشید. Yizumi در این رویداد نشان داد که با تکیه بر دانش وسیع و استفاده از شبکه جهانی خود، به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از بزرگترین سازنده های دستگاه تزریق پلاستیک در جهان است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *