0c11f50a7c

در حال حاضر و به دلیل همه گیری ویروس کرونا، ابتلای کارکنان و شیوع این بیماری در محیط کسب و کار به بزرگترین نگرانی هر کارفرمایی تبدیل شده است. چنین اتفاقی جدا از اثرات نامطلوب اقتصادی، ممکن است به بهای جان کارفرما یا کارگران تمام شود و از این رو ضروری است تا نکات ایمنی لازم برای پیشگیری از شیوع بیماری Covid-19 در تمامی کسب و کارها رعایت شود.

در این مقاله با نگاهی ویژه نکات ایمنی لازم برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کارگاه ها و کارخانه های تزریق پلاستیک مورد بررسی قرار گرفته اند.

  • اجرای فاصله گذاری اجتماعی: اجرای قوانین محدود کننده برای تجمع افراد که تحت عنوان فاصله گذاری اجتماعی شناخته می شود، یکی از موثرترین روش ها برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا از فردی به فرد دیگر است. باید توجه داشت که اجرای فاصله گذاری اجتماعی در فضاهای سرپوشیده مانند محیط کارگاه و کارخانه از اهمیت بیشتری برخوردار است.

2020207070

  • محدودسازی رفت و آمد افراد متفرقه به کارخانه: یک کارگاه یا کارخانه تزریق پلاستیک ممکن است روزانه شاهد تردد افراد مختلفی از مانند رانندگان حمل بار، تعمیرکاران دستگاه تزریق و یا غیره باشد. چنین افرادی عموماً از خارج از سازمان بوده و در ارتباط با افراد گوناگون، شانس بالایی برای ابتلا به بیماری های عفونی دارند و در صورتی که به ویروس کرونا آلوده شده باشند می توانند به آسانی باعث سرایت بیماری به کارگران کارخانه شوند، به همین دلیل باید تدابیر ویژه ای برای محدودیت رفت و آمد آنان به داخل فضای کارخانه در نظر گرفته شود.

2020207071

  • پایش سلامت کارکنان: با توجه به نرخ شیوع بسیار بالای ویروس کرونای جدید، چنانچه یکی از افراد شاغل در کارخانه به این بیماری مبتلا شده باشد احتمال بسیار زیادی وجود دارد که افراد بیشتری را نیز آلوده کند، انجام اقداماتی مانند کنترل دمای بدن و بررسی وجود علائمی مانند سرفه خشک، بدن درد و خستگی، می تواند به شناسایی افراد بیمار پیش از آنکه باعث سرایت بیماری به سایرین شوند، کمک کند.

20202072

  • آگاه سازی کارکنان در مورد ویروس کرونا: تعداد قابل توجهی از افراد شاغل در یک کارخانه تزریق پلاستیک را کارگران پای دستگاه تشکیل می دهند. در بسیاری از موارد این دسته از کارگران از اتباع خارجی بوده و فاقد تحصیلات هستند و از همین رو ممکن است اطلاعات کافی از خطرات بیماری Covid-19 را در اختیار نداشته باشند یا آن را دست کم بگیرند. نیاز به یادآوری است که ویروس کرونا تفاوتی میان طبقات اجتماعی قائل نمی شود و می تواند از کارگر کارخانه به مدیرعامل منتقل شود، بنابراین افزایش سطح آگاهی تمامی افراد شاغل در مجموعه در خصوص راه های انتقال و علائم بیماری برای پیشگیری از شیوع بیماری ضروری است.
تعیین مواد مناسب برای قالب دستگاه تزریق پلاستیک
مشاهده مقاله

0c11f50a7c

  • تامین تهویه هوای مناسب: فرایند تزریق پلاستیک به این دلیل که با ذوب پلاستیک در دماهای بالا سروکار دارد، باعث تولید گازهای آلاینده می شود. شاید شما نیز در بعضی از کارخانه ها با این صحنه مواجه شده باشید که ابری غلیظ از دود ناشی از ذوب پلاستیک با بویی تند و زننده فضای سوله تولید را فراگرفته است. حتی در مواردی که آلودگی موجود در هوای کارخانه قابل مشاهده نباشد، باز می­توان بوی پلاستیک سوخته را استشمام کرد. توجه داشته باشید که گازهای آلاینده موجود در کارخانه های تولید پلاستیک می تواند ریه و سیستم تنفسی کارگران را در مقابل ویروس کرونا آسیب پذیرتر کند. در بسیاری از موارد با باز گذاشتن درب ورودی سوله یا تجهیز سوله به یک فن مکنده می توان تهویه مناسب را ایجاد کرد.

20202074

  • تامین وسایل بهداشتی و ظروف یکبارمصرف برای کارکنان: مطالعات زیادی استفاده از ماسک و دستکش را در پیشگیری افراد از ابتلا به ویروس کرونا موثر ارزیابی کرده اند. یکی از دلایلی که کشور چین تاکنون در کنترل بیماری موفق تر از سایر کشورها بوده است، استفاده اجباری از ماسک برای تمام افراد ساکن در مناطق آلوده بوده است. همچنین استفاده از ظروف یکبار مصرف برای صرف غذا یکی دیگر از راه های کاهش ریسک انتقال ویروس کرونا بین کارگران کارخانه های تولیدی است. مسئولیت پذیری کارفرمایان در تامین این وسایل می تواند کمک شایانی به پیشگیری از شیوع بیماری در کارخانه ها کند.

20202075

گندزدایی دستگاه تزریق پلاستیک و لوازم جانبی:

نظافت و گندزدایی سطوح مورد تماس دستگاه تزریق پلاستیک در پیشگیری از ابتلای کارگران و سرپرستان به ویروس کرونا بسیار حائز اهمیت است. دستگیره کاورها، درب های تابلو برق، درب متحرک دستگاه و کنترلر از جمله بخش هایی هستند که همیشه در معرض تماس با دست افراد قرار دارند. در این میان کنترلر دستگاه به دلیل ارتفاع و موقعیت قرارگیری آن که معمولا مستقیما رو به روی صورت کاربر قرار می گیرد، در معرض آلودگی با قطرات تنفسی قرار دارد.

سیستم خنک کننده در دستگاه های تزریق پلاستیک
مشاهده مقاله

مدت زمانی که ویروس کرونا روی سطوح فولادی، شیشه ای یا پلاستیکی فعال باقی می ماند نسبتا طولانی بوده و این ویروس می تواند روی این سطوح حتی تا 3 روز نیز قابلیت بیماری زایی خود را حفظ کند. نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که تنها نظافت و پاکسازی این سطوح کافی نیست، بلکه لازم است تا با استفاده از مواد ضد عفونی کننده مانند الکل 70%، آب اکسیژنه، آب ژاول 5% و یا آب و صابون به صورت موثری گندزدایی شوند. در صورت استفاده از این مواد بین 30 ثانیه تا 5 دقیقه طول می کشد تا ویروس کرونا از بین برود، بنابر این لازم است گندزدایی به صورتی انجام شود که ماده ضدعفونی کننده مدتی بر روی سطوح باقی بماند.

در گندزدایی کنترل پنل دستگاه باید بسیار محتاطانه عمل کرد چرا که کنترلر دستگاه تزریق پلاستیک قیمت بالایی دارد و در صورت نفوذ آب یا حتی تماس با الکل با آب اکسیژنه ممکن است آسیب ببیند. توصیه می شود که تا پایان بحران کرونا، روی کنترل پنل دستگاه را با کاوری شفاف پوشانده شده و در پایان هر شیفت کاری سطح کاور ضد عفونی شود. همچنین در صورت کدر شدن این کاور می توانید آن را تعویض کنید. در این صورت علاوه بر اطمینان از تمیزی کنترل پنل، از بروز آسیب به آن در اثر استفاده از مواد ضدعفونی کننده جلوگیری می شود.

20202076

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *