فشار پشت ماردون

فشار پشت ماردون، از بسته شدن مسیر برگشت جریان روغن هیدرولیک در هنگام بارگیری مارپیچ تزریق بوجود می آید. در نتیجه ماردون فشار بیشتری به مواد پلاستیک آورده و دمای پلاستیک را در اثر افزایش تنش برشی بالا می برد. با استفاده از فشار پشت ماردون می توان دمای مواد داخل سیلندر را تا 25 درجه سانتیگراد افزایش داد.

مزایا و معایبی در استفاده از فشار پشت ماردون وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می شود:

  1. مزایا: حرارت حاصل از تنش برشی مواد، باعث دما و ویسکوزیته همگن تر مواد مذاب نسبت به افزایش دمای انتقالی از هیترها می گردد، استفاده از فشار پشت ماردون باعث همگن شدن حرارتی مذاب و همین طور بهبود جریان مذاب و در نتیجه کیفیت بهتر محصول می شود. فشار پشت ماردون، باعث بهبود کیفیت مخلوط شدن رنگ و بالارفت وزن حجمی مذاب میشود که همگی باعث بهبود کیفیت محصول نهایی می گردد.
  2. معایب: فشار پشت ماردون باعث بالارفتن دمای مذاب میشود، جلو بارگیری مواد را می گیرد و باعث افزایش مدت بارگیری و در نتیجه بالارفتن سیکل تولید می شود. در اثر نیاز به نیروی بیشتر برای بارگیری، انرژی بیشتری مصرف می شود و در نتیجه هزینه تولید محصول افزایش می یابد. زیاد بودن فشار پشت ماردون باعث سایش بیشتر سیلندر و ماردون و سوپاپ سر مارپیچ می گردد، در صورتی که در مواد تقویت شده با الیاف شیشه استفاده شود، باعث شکسته شدن الیاف و کاهش خواص مکانیکی آنها می شود.
  1. فشار پشت ماردون دارای مزایایی است که می توان از آن در مواردی که مورد نیاز است استفاده نمود، ولی هرگز نمی توان از فشار پشت ماردون بعنوان جایگزین برای تنظیم حرارتی صحیح سیلندر استفاده نمود.
خط تولید درپوش موتورخودرو
مشاهده مقاله

20 دیدگاه

  • بابت مقاله ارزشمندتون ممنونم، لطفا درباره محاسبه قیمت تمام شده هم مقاله منتشر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *