9a4b55b319

دستگاه تزریق سیلیکون مایع LSR: دستیابی به انعطاف پذیری در تولید
سیلیکون مایع (LSR) به عنوان یک پلیمر ترموست غیر سمی با قابلیت تحمل حرارت و ماندگاری بسیار بالا در سال های اخیر همواره با افزایش تقاضا در بازار روبرو بوده است. سیلیکون مایع ماده ای بهداشتی، ایمن و دوست دار محیط زیست است و کلیه الزامات کاربردی برای بسته بندی محصولات غذایی را دارا است. سایر مزایای سیلیکون مایع مانند مقاومت حرارتی بالا، قابلیت کاربرد در دماهای پایین، نارسانایی الکتریکی، مقاومت در برابر پارگی و پایداری در شرایط مختلف آب وهوایی باعث افزایش محبوبیت و کاربردهای این ماده بی نظیر شده است. مهمترین کاربردهای لاستیک سیلیکون مایع، در ساخت لوازم و اسباب بازی کودک، محصولات پزشکی و الکترونیکی مانند پستانک و شیشه شیرکودک، ماسک تنفسی پزشکی، قاب گوشی تلفن همراه، بند ساعت و غیره است.
9a4b55b319
لنز چراغ روشنایی خیابان از جنس سیلیکون مایع
معرفی فرایند تزریق سیلیکون مایع:
در فرایند تزریق سیلیکون مایع دو ماده اولیه مختلف با نسبت 1:1 توسط یک سیستم انتقال مواد که به با دقت کنترل می شود، مخلوط و تغذیه می شوند. پس از تغذیه و اختلاط کامل مواد در مخلوط کن استاتیکی، مواد به داخل سیلندر انتقال یافته و سپس به داخل قالب تزریق می شوند. سپس با استفاده از گرما عمل پخت و وولکانیزاسیون در داخل قالب انجام گرفته و قطعه به شکل جامد در می آید.
به دلیل قیمت مواد اولیه، عدم قابلیت بازیافت، نیاز به استفاده از سیستم تغذیه سیلیکون مایع، دستگاه تزریق مخصوص و همچنین گرمکن قالب، هزینه تولید قطعه به روش تزیق سیلیکون مایع به نسبت بالا است.
20202021
سیستم تغذیه سیلیکون مایع
20202022
دستگاه تزریق، تزریق سیلیکون مایع ایزومی
شرکت ایزومی با رویکرد تامین دستگاه تزریق، تزریق سیلیکون مایعی که مقرون به صرفه باشد و نرخ بازگشت سرمایه بالایی داشته باشد، نسل جدید ماشین آلات تزریق لاستیک سیلیکون را به بازار معرفی کرد. ماشین آلات تزریق سیلیکون ایزومی در مقایسه با ماشین آلات معمولی قابلیت تطبیق پذیری بالایی دارند و می توانند برای تولید قطعات مختلف مورد استفاده قرار گیرند که این خود باعث بهبود تولید محصول می شود.
انعطاف پذیری در تولید، کاربرد وسیع:
در نسل جدید دستگاه های تزریق LSR ایزومی، فاصله بین تایبارها تا اندازه 460 میلیمتر افزایش یافته است که این مقدار امکان قرارگیری قالب های بزرگتر و تولید قطعات با ابعاد و شکل های متفاوت را فراهم می آورد. از دیگر مزایای دستگاه های تزریق سیلیکون مایع ایزومی می توان به افزایش قابل ملاحظه نرخ کاربرد ماشین و کاهش سرمایه گذاری مورد نیاز برای تولید محصول اشاره کرد.
20202023
20202024
قابلیت تولید قطعات با اندازه های متفاوت با یک دستگاه
بهبود کیفیت و تکرارپذیری در تولید محصول:
1- به دلیل پایین بودن ویسکوزیته مواد اولیه سیلیکون مایع همواره امکان نشتی مواد، دستگاه های ایزومی به سیلندر و ماردون های ویژه ای مجهز شده اند که از این نشتی جلوگیری می کند.
2- دمای سیلندر در دستگاه های ایزومی به دلیل استفاده از جنس ترمواستاتیک آن و سیستم خنک-کاری به وسیله آب، دمای سیلندر با دقت زیادی قابل کنترل است که باعث جلوگیری از وقوع اتصال عرضی و پخت لاستیک در سیلندر می شود.
3- نازل تزریق در دستگاه های ایزومی با استفاده از آب خنک می شود که این امر باعث جلوگیری از نشت مواد می شود. همچنین مانع انتقال گرما از قالب به نازل می شود و از طریق امکان پخته شدن ناخواسته در داخل نازل را از بین می برد.
4- استفاده از ماردون با قابلیت اختلاط کامل مواد و آب بندی کامل که تکرار پذیری تولید محصول را افزایش می دهد.
5- طراحی منحصر به فرد برخی از اجزاء ماشین که باعث افزایش دقت عملکرد دستگاه در زمان تزریق و اتوکشی می شود.
6- قابلیت اتصال و تنظیمات پمپ خلاء: استفاده از قالب با قابلیت مکش هوا، تخلیه هوای قالب را تسهیل کرده و از مشکلاتی مانند پر نشدن قالب و سوختگی ناشی از هوای به دام افتاده در قالب جلوگیری می کند.
7- استفاده از حلقه مخصوص آب بندی و بوش سایشی در انتهای ماردون به منظور جلوگیری از نشت مواد در عقب سیلندر که در صورت بروز می تواند باعث هدر رفت مواد و همچنین ناپایداری تزریق شود.
عملکرد کاربر پسند:
1- رابط اتصال سریع هوای فشرده در سمت اپراتور قرار گرفته است. همچنین رابط پنوماتیکی سیستم تغذیه مواد از نوع اتصال سریع است.
2- کنترل کننده دمای قالب با رابط گرافیکی بر روی دستگاه قرار گرفته است تا تنظیمات مربوط به دما به سادگی انجام پذیرد. همچنین وجود سوکت های جداگانه برای هر کدام از هیترها باعث سهولت کار اپراتور می شود.
3- وسیله محافظ مخصوصی برای رفع امکان آلودگی محصول و همچنین تسهیل نظافت دستگاه تعبیه شده است.
خط تولید بدنه کانکتور USB با قالب طبقه ای 64+64 کویته
مشاهده مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *