038969f814

نمایشگاه TCT Asia 2020 در تاریخ 10-8 جولای در محل جدید نمایشگاه های بین المللی شهر شانگهای برگزار شد. محصول بی رقیب ایزومی که در غرفه این شرکت به نمایش گذاشته شد پرینتر سه بعدی صنعتی با نام SpaceA بود که از گرانول پلاستیک به عنوان ماده خام استفاده می ­کند. به منظور نمایش قابلیت ­های این محصول در طول نمایشگاه از آن برای تولید بدنه دوچرخه استفاده شد.

500023500022

پلتفرم ثابت SpaceA-1 2000-500 H2

500024500025

 

بدنه دوچرخه

جنس: PA+CF15

ارتفاع: 200mm

ضخامت: 7mm

ارتفاع هر لایه: Layer Height0.5mm

وزن: 700g

زمان سیکل تولید: 100min

فناوری SpaceA که توسط مهندسان آلمانی و چینی شرکت ایزومی خلق شده است به عنوان راه حلی صنعتی برای تولید قطعات پلاستیکی شخصی سازی شده محسوب می­شود. کاربردهای این فناوری بسیار گسترده است و به وسیله آن می­توان قطعات اتوموبیل، قطعات لوازم خانگی، تجهیزات ورزشی، آثار هنری، سازه­های معماری و غیره را به وجود آورد.

یکی از ویژگی ­های اختصاصی این فناوری که آن را از سایر روش های پرینت سه بعدی متمایز ساخته مقیاس پذیری آن است به طوری که به لحاظ تئوری هیچ گونه محدودیتی برای ابعاد قطعات قابل تولید با فناوری پرینت سه بعدی شرکت ایزومی وجود ندارد. از دیگر ویژگی­ های SpaceA می­توان به نوع ماده خام مصرفی توسط آن اشاره کرد که طیف وسیعی از مواد ترموپلاست به فرم گرانول را شامل می­ شود، در حالی که در سایر پرینتر­های سه بعدی ماده خام به صورت فیلامان مصرف می ­شود که محدودیت ­های زیادی در خصوص جنس، رنگ و مواد افزودنی دارد. در فناوری SpaceA ایزومی گرانول ماده خام به همراه افزودنی­ های مختلف از قبیل مستربچ، مواد پرکننده، الیاف و غیره توسط اکسترودر موجود در دستگاه ذوب و مخلوط می ­شوند که این کار علاوه بر کاهش قابل توجه هزینه مواد اولیه باعث افزایش قابل توجه کیفیت و خواص مکانیکی محصول تولیدی می ­شود.

500027

نمونه ای از محصولات تولید شده با فناوری پرینت سه بعدی صنعتی ایزومی

فناوری پرینت سه بعدی صنعتی SpaceA پیش از این نیز در نمایشگاه ­های معتبری نظیر  Fakuma و Formnext در کشور آلمان به نمایش گذاشته شده و توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده بود.

NBM در پانزدهمین دوره نمایشگاه مشهد پلاست
مشاهده مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *