در سراسر جهان تجربیات موفقیت آمیز بی ­شماری در استفاده از دستگاه ­های تزریق پلاستیک ایزومی وجود دارد اما تازه ترین آن ها از ایالت باواریا در آلمان سر چشمه می­ گیرد. شرکتWeForm Werkzeug und Formenbau GmbH با استفاد از دستگاه تزریق پلاستیک 120 تن هیبریدی سری FF ایزومی اقدام به تولید ماسک صورت نموده است که این دستگاه به دلیل دقت و تکرارپذیری بسیار بالا کاربرد گسترده ­ای در تولید محصولات پزشکی دارد. شرکت یاد شده علاوه بر تولید ماسک، از همین دستگاه تزریق پلاستیک 120 تن برای تولید سر پیپت با استفاده از قالب 24 حفره­ای استفاده می­ کند.

20200802

دقت بالاتر، مصرف انرژی کمتر، سرعت بیشتر، اتوماسیون بهتر و همچنان مقرون به صرفه!

فرایند تزریق در دستگاه هیبریدی FF120 با استفاده از موتور سروو بسیار دقیق و با کنترل پذیری فوق العاده انجام می ­شود و تزریق با حجم دقیق را میسر می­ سازد که تبلور آن افزایش کیفیت قطعات تولید شده با کاربرد پزشکی است.

همچنین سرعت تزریق در دستگاه ­های هیبریدی ایزومی به 200mm/s می ­رسد که مطابق آخرین استانداردها است. چنین سرعت تزریق بالایی امکان تولید قطعاتی با دیواره نازک مانند سر پیپت را فراهم می­ آورد. علاوه بر این مکانیزم الکتریکی محرک گیره، حرکت بسیار دقیق گیره را ممکن می­ سازد و موقعیت بازشو گیره به اندازه ­ای دقیق است که با اطمینان کامل می ­توان از ربات برای برداشت قطعه از قالب استفاده کرد.

همزمانی بارگیری و حرکت گیره یکی از قابلیت ­های استاندارد دستگاه­ های تزریق پلاستیک تمام برقی یا هیبریدی ایزومی است که به مدد استفاده از سیستم محرک سروو برای واحد تزریق و گیره میسر شده است. در اغلب موارد این قابلیت باعث کاهش قابل توجه زمان سیکل تولیده شده و بازدهی تولید را افزایش می ­دهد.

اهدا چک برندگان خودرو BMW و موسسه خیریه مهر سهیلا توسط NBM
مشاهده مقاله

در حال حاضر سیستم عملگرهای مکانیکی بر پایه سروو موتور بهترین بازدهی انرژی را در میان سایر عملگرها دارند و ایزومی با ترکیب این سیستم محرکه با هیترهای مادون قرمز برای بارگیری و ذوب مواد به طرحی با بیشترین بازدهی مصرف انرژی دست یافته است.

20200803

20200805

از آن جا که دستگاه ­های تزریق پلاستیک مجهز به ماهیچه کش هیدرولیکی در بازار آلمان از محبوبیت بسیار زیادی برخوردارند، دستگاه­ های تزریق پلاستیک هیبریدی سری FF ایزومی به صورت پیش فرض دارای یک مدار کوچک هیدرولیکی و ماهیچه کش هستند. با هدف افزایش توجیه پذیری اقتصادی و کاهش قیمت دستگاه، از این مدار هیدرولیکی به منظور حرکت دادن مکانیزم پران و کالسکه تزریق نیز استفاده می ­شود.

مشخصات ماسک تولید شده با استفاده از دستگاه تزریق پلاستیک ایزومی:

این ماسک که قابلیت شستشو و استفاده مجدد را دارد به راحتی با استفاده از ماشین ظرفشویی یا به صورت دستی شسته می­ شود. فیلتر این ماسک از سمت داخل نصب می­شود و تعویض آن بسیار آسان است. لبه های نرم این ماسک از جنس لاستیک ترموپلاست (TPE) و مطابق فرم صورت ساخته شده اند و استفاده طولانی از آن بسیار راحت است.

20200806

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *