نکو بهینه ماشین NBM
نکو بهینه ماشین NBM
_

 ارائه راهکارهای صنعتی

شرکت نکو بهینه ماشین در خدمتی جدید با استفاده از شبیه سازی نرم افزاری بنا بر درخواست مشتریان، به آنان در خصوص انتخاب ماشین تزریق پلاستیک، سیلندر و ماردون مناسب، بهینه سازی ضخامت و تغییر جنس قطعه، خدمات مشاوره ای ارائه نماید.

تحلیل و بررسی این نتایج اهمیت حیاتی برای طراحان قطعات پلاستیکی، قالبسازان و خریداران ماشین های تزریق پلاستیک دارد و می تواند به آنان در خصوص تعیین حداقل ضخامت ممکن قطعه، بهترین دمای مواد تزریقی، مقیاس لازم برای رفع اثر انقباض، مناسب ترین محل قرار گیری گیت، تعداد و آرایش حفره های قالب، دمای بدنه قالب، انتخاب ماشین تزیق پلاستیک، سیلندر و ماردون مناسب و انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از بروز اشکالات تزریقی در قطعه نهایی، یاری رساند.

انجام خدمات یاد شده تنها در صورتی ممکن خواهد بود که بسته به شرایط و نوع خدمات درخواستی، اطلاعاتی از قبیل:

  • جنس قطعه
  • شکل قطعه (مدل 3 بعدی، نقشه و یا خود قطعه)
  • زمان مورد انتظار سیکل تزریق
  • تعداد حفره های قالب

توسط مشتریان ارائه شود.

factory
factory

همواره یکی از دغدغه های تولید کنندگان و صنعتگران در بخش تولید قطعات پلاستیکی، تولید بهینه، افزایش سودآوری و اطمینان از خدمات مشاوره، فروش و پس از فروش است. اجرای یک پروژه تزریق پلاستیک متناسب با قطعه شامل قسمت های مختلفی از جمله قالب، دستگاه، ربات، لوازم جانبی و … است که هرگونه خطا در عملکرد، طراحی، تعیین تناژ، ساختار قالب و …. منجر به هزینه های گزافی جهت رفع ایراد و ضایعات حاصل از تولید محصول نامنطبق است. لذا نگرانی اصلی در اجرای یک پروژه تولیدی، واگذار کردن کلیه پروسه ها به یک شرکت و اجرای پروژه بصورت بهینه توسط آن است. اگر از تولیدکنندگان قطعات پلاستیک باشید، حتما مواردی را تجربه کرده اید که قطعه کیفیت مطلوب را نداشته و شما در مثلث مواد، دستگاه و قالب از تشخیص عامل مشکل کیفی بازمانده اید و تامین کننده هر یک از سه ضلع مثلث، مشکل را از دیگری می داند.

در راستای این نیاز، شرکت نکو بهینه ماشین در خدمتی جدید و متفاوت اقدام به ارائه  انواع راهکارهای صنعتی کرده است.

هدف از ارائه راهکارهای صنعتی:

  • ایجاد آسودگی خاطر برای مشتریان به منظور قبول مسئولیت کلی پروژه توسط یک سازمان
  • کاهش سیکل تولید
  • افزایش تیراژ
  • طراحی قطعه جهت مونتاژ احتمالی با قطعات دیگر
  • افزایش کیفیت قطعه
  • شناسایی پلیمر مناسب با توجه به عملکرد و ساختار قطعه
  • کاهش ضایعات
  • کاهش هزینه های تولید شامل (ضایعات، هزینه های انسانی، نگهداری و تعمیرات، فضا، هزینه های مونتاژ قطعه، لوازم جانبی و…)
  • اطمینان از خدمات مشاوره، فروش و پس از فروش مستمر و کارشناسی در تمامی مراحل است.

برای شروع یک پروژه تزریق پلاستیک جدید طی کردن کلیه موارد ذیل از اهمیت بسزایی برخوردار است. شروع یک پروژه تولیدی جدید منطبق بر این شرایط، ضامن انطباق محصول، سود و تیراژ با آنچه مورد نظر است.

مرحله پنجم
راه اندازی خط تولید

در مرحله آخر دستگاه و تجهیزات خط تولید به کارخانه مشتری منتقل شده و در آنجا توسط مهندسین با تجربه و تحت ضوابط بسیار سختگیرانه، نصب و راه اندازی می شوند. تعهد نکو بهینه ماشین اما در اینجا به پایان نمی رسد.

ارائه دوره های آموزشی، پشتیبانی فنی، بازدید ادواری، اطمینان از عملکرد صحیح دستگاه، تامین کلیه قطعات یدکی اصلی و ارائه خدمات فنی و مشاوره ای 24 ساعته از جمله تعهدات تیم خدمات پس از فروش NBM پس از راه اندازی پروژه است.

مرحله چهارم
تولید آزمایشی

پس از اتمام ساخت قالب، دستگاه تزریق به همراه قالب و لوازم جانبی مورد نیاز در کارخانه سازنده تست می شوند. در این مرحله تولید قطعه به صورت آزمایشی با استفاده از مواد اولیه تهیه شده توسط مشری انجام می شود تا از عملکرد صحیح خط تولید و سازگاری مواد اولیه اطمینان حاصل گردد.

مرحله سوم
ساخت قالب

ساخت قالب تزریق پلاستیک فرآیندی زمان بر است و گاهی تا چند ماه زمان می برد. در مواردی که ساختار قطعه پیچیده است یا رفتار مواد اولیه قابل پیش بینی نیست، ساخت قالب اصلی ممکن است به نتیجه مطلوب منتهی نشود و باعث تحمیل خسارات زیادی گردد. در چنین مواردی ساخت قالب آزمایشی یا پایلوت می تواند راهکار مناسبی باشد و اصلاح طراحی قالب را با هزینه ای بسیار پایین امکان پذیر سازد. با ساخت قالب PILOT ، تعداد 1000 تا 2000 قطعه به صورت آزمایشی تولید می شوند تا جزییات قطعه و میزان انطباق با ایده اولیه مورد بررسی قرار گیرد. پس از آن ایردات احتمالی قالب رفع می گردد تا امکان تولید نهایی قالب حاصل شود.

مرحله سوم: تولید آزمایشی قالب

مرحله دوم
طراحی قالب و خط تولید

طراحی قالب تزریق پلاستیک با در نظر گرفتن ویژگی هایی مانند تعداد و آرایش کویته های قالب، محل قرارگیری گیت ها، سیستم راهگاه، دما، فشار و جریان مواد مذاب انجام می گیرد. شبیه سازی فرآیند قالب گیری با استفاده از نرم افزارهای تخصصی برای طراحی مناسب و فاقد نقص قالب تزریق لاستیک ضروری است.

همزمان با انجام طراحی قالب، تخمین قابل اعتمادی از تیراژ تولید قطعه، مشخصات هندسی، بازشو قالب، زمان سیکل تولید، وزن تزریق، سرعت تزریق، ابعاد قالب، تناژ گیره مورد نیاز و جنس سیلندر و ماردون مشخص می شود و انتخاب دستگاه تزریق پلاستیک مناسب میسر می گردد. دستگاه های تزریق ایزومی از آپشن های مختلفی مانند افزایش کورس بازشو، عملگرهای هیدرولیکی همزمان و قابلیت های ویژه متعددی را متناسب با نیاز مشتری فراهم می سازند که افزایش سود آوری را موجب می شود.

از دیگر خدماتی که در این مرحله توسط تیم فنی شرکت نکو بهینه ماشین ارائه می شود، می توان به محاسبه هزینه های راه اندازی خط تولید و سود حاصله اشاره کرد. کارشناسان ما قادر هستند با محاسبه کلیه هزینه های طراحی، قالبسازی، خرید ماشین آلات، مواد اولیه، تعمیر و نگهداری، استهلاک دستگاه، هزینه های انرژی، پرسنل، محل نگهداری و ضایعات، شما را از نسبت سود و کلیه هزینه های شروع یک پروژه آگاه سازند. (این موارد در شرایط ثبات بازار امکان پذیر است).

مرحله دوم: محاسبات

به منظور ترکیب بهتر مواد، رسیدن به دمای مناسب جهت تزریق، حذف نیروی انسانی، افزایش دقت و ایمنی و… لوازم جانبی از جمله موادکش، گازگیر، چیلر، انواع ربات لیبل زن و قطعه بردار و… توسط کارشناسان شرکت نکو بهینه ماشین پیشنهاد می گردد.

در انتها  Layout کارخانه یا چیدمان و محل قرارگیری دستگاه ها و لوازم جانبی مشخص می گردد. این امر جابجایی دستگاه را در آینده تسهیل می کند همچنین موجب کاهش سیم کشی و لوله کشی شده و سیستم های جانبی از جمله خنک کننده و موادکش را با توان کمتر برای تعداد ماشین آلات بیشتر میسر می کند.

مرحله اول
مدلسازی قطعه

پس از آنکه قطعه براساس تحقیقات بازار و نیاز مشتری به تیم مهندسی شرکت ارائه گردید، مدل سه بعدی قطعه تهیه شده و با استفاده از آنالیز المان محدود، مورد بررسی قرار می گیرد. مواردی همچون جنس قطعه، ابعاد، وزن، تیراژ و کاربرد آن در نظر گرفته می شوند و برای رسیدن به هدف مطلوب، راهکارهایی در راستای بهینه سازی ساختار قطعه پیشنهاد می شود. در این مرحله تولید نمونه آزمایشی قطعه توسط پرینتر سه بعدی راهکاری بسیار مفید برای بررسی دقیق ویزگی های ساختاری و هندسی قطعه میسر می سازد.

مرحله اول: شبیه سازی قطعه

ارائه راهکارهای صنعتی:

در پروژه های تولیدی همواره دغدغه های متعددی برای صنعتگران وجود دارد که حل و بررسی آن نیازمند تخصص و تجربه مکفی در صنعت مورد نظر است.

از آن میان به موارد ذیل می توان اشاره کرد:

  • برآورد سود سالانه و هزینه راه اندازی یک پروژه تولیدی جدید
  • محاسبه قیمت فروش مهندسی شده محصول نهایی با توجه به هزینه های مربوط به تولید
  • چیدمان ماشین آلات و طراحی فضای کارخانه
  • شبیه سازی قطعه و تغییر در طراحی محصول نهایی در راستای کاهش هزینه و افزایش کارایی
  • اتوماسیون و حذف نیروی انسانی در فرآیند تولید
  • راه اندازی خطوط تولید جدید
  • ارائه راهکار جهت افزایش تیراژ تولید و رسیدن به نقطه بهینه
  • تعیین تناژ دستگاه تزریق پلاستیک و آپشن های مورد نیاز، ماشین آلات وابسته و قطعات کاربردی دیگر

شرکت نکو بهینه ماشین (NBM) با ارائه کلیه این خدمات به عنوان اولین سازمان ارائه دهنده فرایند های صنعت پلاستیک توانسته است گامی نو در جهت خدمت به تولید ملی و حمایت از صنعتگران پلاستیک نماید. تا دغدغه ای در رابطه با مشکلات تولید نداشته و تمرکز خود را به فروش و بازار هدف متمرکز نمایند.