تولید تمام اتوماتیک چرخ ترولی قرقره پلاستیکی بلبرینگ دار 1

تولید قرقره پلاستیکی بلبرینگ دار با دستگاه های تزریق پلاستیک ایزومی

قرقره­ های پلاستیکی بلبرینگ دار کاربردهای صنعتی متنوعی دارند. یکی از متداول‌ترین موارد استفاده از این قرقره‌ها در ساخت و مونتاژ درب‌های متحرک دستگاه‌های تزریق پلاستیک است.

شرکت ایزومی اخیراً یک خط تولید کاملاً خودکار برای تولید قرقره پلاستیکی بلبرینگ دار ارائه نموده و آن را در محل کارخانه خود مورد بهره‌برداری قرار داده است. تمامی مراحل فرایند تولید محصول شامل تغذیه مواد، تزریق پلاستیک، حمل اینسرت ها، اینسرت گذاری درون قالب، قطعه‌برداری، بسته‌بندی و انبارش به‌صورت هوشمند و تمام اتوماتیک انجام می‌شوند. محصول تولیدی این خط تولید در مونتاژ دستگاه‌های تزریق پلاستیک ایزومی مورد استفاده قرار خواهند گرفت و ایزومی از این طریق از خرید و تأمین خارجی این محصول بی‌نیاز می‌شود.

مجموعه خط تولید قرقره بلبرینگ دار ایزومی به لحاظ فناوری به کار رفته در آن کم نظیر است. علاوه بر این خط تولید از این نظر نیز حائز اهمیت است که تمامی فناوری‌های به کار گرفته شده در آن اعم از قالب، دستگاه تزریق پلاستیک، لوازم جانبی، ربات و سیستم اجرایی تولید (MES) تماماً توسط ایزومی ساخته شده­ اند.

راه‌حل یکپارچه تولید قرقره بلبرینگ دار به صورت تمام اتوماتیک

فناوری‌های مورد استفاده در ساخت این خط تولید تمامی موضوعات مرتبط با تولید پلاستیک مانند مواد اولیه، قالب، فراوری، ماشین تزریق پلاستیک، اتوماسیون و فناوری ارتباطات صنعتی را در می‌گیرند و اجرای موفقیت‌آمیز این پروژه محکی برای سنجش سطح فناوری ایزومی و منعکس‌کننده توانایی‌های ایزومی در ارائه سیستم‌های جامع تولیدی است.

در این خط تولید از فناوری تزریق با کامپاند مستقیم (DCIM) استفاده شده است. دستگاه تزریق به کار گرفته شده از سری A5 (جنرال سروو) بوده و قالب 4 کویته بر روی آن نصب شده است. از جمله لوازم جانبی این خط تولید می‌توان به بازوی رباتی اسکارا، سیستم انباشت محصول، ماژول انبارش محصول نهایی، واحد پیش گرم‌کن اینسرت ها، دستگاه آسیاب ضایعات، ارابه خودران (AGV) و حفاظ ایمنی اشاره کرد. استفاده هوشمندانه از تمامی این تجهیزات در قالب یک خط تولید یکپارچه باعث شده است تا صفر تا صد  تولید محصول به‌صورت خودکار انجام گیرد، به صورتی که از یک سو مواد اولیه در اختیار خط قرار گرفته و از سوی دیگر محصول نهایی بدون دخالت انسان، به‌صورت کاملاً اتوماتیک در انبار چیده می‌شود.

آماده‌سازی مواد اولیه: تزریق با استفاده از کامپاند مستقیم (DCIM)

فرایند تولید قرقره پلاستیکی بلبرینگ دار با میکس مواد اولیه آغاز می‌شود. این مرحله با استفاده از سیستم تهیه کامپاند مستقیم (Direct Compounding Injection Molding (DCIM)) که فرایندی نوین به‌حساب آمده و اختصاصاً توسط ایزومی توسعه داده شده است، به‌صورت خودکار انجام می‌شود. رابط کاربری این سیستم اپراتور را قادر می‌سازد تا نسبت وزنی الیاف و گرانول و همچنین سرعت بارگیری را به‌دلخواه تغییر دهد. ماده اولیه مورد استفاده در تولید قرقره درب دستگاه تزریق پلاستیک شامل 70% پلی آمید 6 و 30% الیاف شیشه است. سیستم تهیه کامپاند مستقیم ایزومی مستقیماً ماده اولیه و الیاف را با نسبت تعیین شده مخلوط کرده و نیازی به انجام میکس، اکسترود و گرانول سازی به صورت جداگانه وجود ندارد. بازدهی مصرف انرژی در این روش بسیار بالاست و علاوه بر حفاظت بیشتر از محیط‌زیست، هزینه حمل و فراوری مواد اولیه نیز به طور محسوسی کاهش می‌یابد.

تزریق و قالب‌گیری:

عدم نیاز به استفاده از گازگیر: پلی آمید یک پلیمر ترموپلاستیک است که شدیداً میل به جذب رطوبت دارد (Hygroscopic) و از این رو لازم است پیش از تزریق حتماً گازگیری شود، در غیر این صورت قطعه تولیدی حباب انداخته یا دچار سوختگی می‌شود. یکی از ویژگی‌های قابل توجه خط تولید ارائه‌شده توسط ایزومی، استفاده از سیلندر و ماردون ابداعی ایزومی با فناوری ویژه است که امکان تزریق پلی آمید بدون انجام گازگیری را میسر می‌سازد. رطوبت انباشته شده در گرانول پلی آمید، در حین بارگیری از آن جدا شده و در زمان تزریق، مذابی کاملاً خشک و عاری از رطوبت به داخل قالب تزریق می‌شود. مزایای استفاده از سیلندر و ماردون ایزومی با فناوری حذف گازگیر (Drying-free technology) نسبت به ماردون های دارای راه خروج هوا (Vented screw) در این است که مصرف انرژی کمتری دارد، اثر خلاء بر روی محصول وجود ندارد، بارگیری به‌صورت پایدار انجام شده و نگهداری و تعمیرات آن نیز با سهولت و ایمنی بیشتری انجام می‌گیرد.

راهنمای خرید دستگاه تزریق پلاستیک
مشاهده مقاله

سیستم تعویض قالب هیدرولیکی: شرکت ایزومی در این مجموعه خط تولید از فناوری تعویض اتوماتیک قالب بهره برده است به صورتی که نصب یا تعویض قالب در کوتاه‌ترین زمان ممکن تنها با فشردن یک دکمه توسط اپراتور انجام می‌شود. مزایای استفاده از این سیستم در کاهش قابل توجه زمان تعویض قالب، کاهش نیروی کار مورد نیاز و افزایش ایمنی نهفته است.

اتوماسیون پس از تولید محصول:

حفاظ ایمنی: گارد و حفاظ ایمنی نصب شده در اطراف محوطه تولید محصول با خط تولید در ارتباط است به‌طوری که با باز شدن درب این حفاظ، خط تولید فوراً متوقف می‌شود تا از بروز آسیب به پرسنل جلوگیری شود. این قابلیت به دلیل استفاده گسترده از تجهیزات اتوماسیون در این خط تولید ضروری است.

سیستم حمل اتوماتیک اینسرت ها، اینسرت گذاری اتوماتیک و برداشت قطعه از درون قالب: قرقره‌های پلاستیکی درب دستگاه تزریق پلاستیک یک بلبرینگ در درون خود دارند. در قرقره‌های بی‌کیفیت، بلبرینگ در درون بخش پلاستیکی پرس می‌شود، اما در محصول ایزومی، بلبرینگ فولادی درون قالب اینسرت گذاری شده و سپس بخش پلاستیکی به دور آن تزریق می‌شود. به‌منظور بالا بردن کیفیت محصول تولیدی و بهبود اتصال بخش پلاستیکی و بلبرینگ، لازم است که بلبرینگ‌ها پیش از قرارگیری درون قالب تا دمای 90-80 درجه سانتی گراد گرم شوند. ایزومی با ابداع یک سیستم ویژه، امکان انجام تمامی مراحل حمل، پیش گرم سازی، اینسرت گذاری و قطعه‌برداری را به صورت اتوماتیک میسر ساخته است و از این راه زمان سیکل تولید را کاهش داده و نیاز به نیروی کار را از بین برده است.

سیستم کنترل بصری درون قالب: این سیستم که در ارتباط پیوسته با دستگاه تزریق پلاستیک و ربات قرار دارد، در هر سیکل وضعیت خروج قطعات از قالب و قرارگیری صحیح اینسرت ها درون قالب را بررسی کرده و اگر چنانچه قطعه‌ای پران نشده و یا یکی از بلبرینگ‌ها به‌صورت صحیح در قالب قرار نگرفته باشد، از ادامه کار دستگاه و ربات جلوگیری به عمل خواهد آورد. این قابلیت برای جلوگیری از آسیب قالب و ربات اهمیتی حیاتی دارد.

انبارش اتوماتیک محصولات تولید شده: ایزومی با به کارگیری از ارابه‌های خودران (AGV) موفق شده است تا فرایند چیدمان، بسته‌بندی و انبارش محصول را اتوماتیک کند.

ویژگی روغن هیدرولیک اختصاصی NBM
مشاهده مقاله

یک بازوی رباتیک اسکارا قرقره‌های خارج شده از قالب را برداشته و آن‌ها را به ترتیب درون سبدهای ویژه انبارش محصول پر می‌کند. هر گاه سبدی کاملاً پر شود، به‌صورت خودکار پایین رفته و سبدی خالی با آن جایگزین می‌شود. پس از پر شدن تعداد مشخصی از سبدها، یک ارابه خودران به صورت اتوماتیک برای آوردن سبدهای خالی و حمل سبدهای پر شده به انبار فراخوانده می‌شود.

ارتباط هوشمند و پیوسته، قابلیت ردیابی 100% فرایند تولید: با بهره‌گیری از سیستم اجرایی هوشمند ایزومی (YiMES) مشتریان ایزومی با استفاده از ابزارهای حرفه‌ای مانند مدیریت سفارش خرید، مدیریت تولید، مدیریت کیفیت، مدیریت فرایند، پایش تولید، مدیریت مصرف انرژی و مدیریت قالب قادر خواهند بود تا در حین تولید محصول کنترل مناسبی بر روی فرایند تولید داشته باشند و پس از آن نیز به صورت صد درصدی فرایند تولید محصول را ردیابی نمایند.

ارائه دوقلوی دیجیتال با استفاده از واقعیت افزوده: فرایند تزریق پلاستیک، عملکرد ربات، سیستم تغذیه مرکزی، لوازم جانبی و سیستم انبارش اتوماتیک از طریق شبیه‌سازی 3 بعدی و در قالب دوقلوی دیجیتال قابل مشاهده هستند. به علاوه این شبیه‌سازی کاربر را قادر می‌سازد تا مقادیر فشار و دمای روغن، مقدار دبی و سایر پارامترهای عملکردی سیستم را در هرلحظه مشاهده و کنترل نماید.

اتوماسیون تولید از یکپارچه‌سازی فرایند و مواد اولیه آغاز می‌شود: معمولاً نبود استاندارد و داده‌های کافی در خصوص فرایند و مواد اولیه مهم‌ترین چالشی است که بر سر راه خودکارسازی فرایند تولید قطعات پلاستیکی وجود دارد. برخی از تولیدکنندگان هیچ استانداردی در خصوص مواد اولیه ندارند و مکرراً مواد اولیه مصرفی خود را عوض می‌کنند. در چنین کارخانجاتی فرایند تولید و بازرسی محصول نیز عمدتاً بر روی تجربیات شخصی اپراتورها استوار است. گرچه ممکن است با سعی و خطای بسیار در نهایت محصول با کیفیت مورد نظر به تولید انبوه برسد اما تکرارپذیری و ظرفیت تولید محصول در چنین شرایطی ناپایدار بوده و قابل‌اتکا نیست. درنهایت عوارض این مشکلات گریبان گیر کل سیستم تولید خواهد شد.

پایداری یک سیستم خودکار تولید محصول تنها زمانی تضمین می‌شود که تک‌تک اجزاء سیستم تولید پایدار نگه داشته شده و پیوستگی فرایند تولید و مواد اولیه حفظ شود. ایزومی با در نظر داشتن ارزش مشتری، راه‌حلی یکپارچه برای تولید تمام اتوماتیک قطعات پلاستیکی تزریقی ارائه کرده است که با استفاده از ارتباط نزدیک با مشتریان و درک عمیق نیاز آن‌ها طراحی شده است. ایزومی با استفاده از کمّی سازی پارامترهای مرتبط با مواد اولیه، فرایند و محصول نهایی توانسته است تا  تمام فرایند تولید را دیجیتالی و استاندارد نماید. بر همین اساس ایزومی آن بخش‌هایی از فرایند تولید را که قابل استانداردسازی نمی‌باشند، مطابق نیاز مشتری سفارشی‌سازی کرده و در قالب خط تولیدی یکپارچه ارائه می‌نماید.

هر یک از مراحل و اجزاء فرایند تولید کاملاً پایدار استانداردسازی شده هستند و انتقال اطلاعات میان بخش‌های مختلف به طرز مؤثری صورت می‌پذیرد. اکنون ایزومی با تکیه بر توانمندی فنی و دانش عمیقی که در زمینه یکپارچه‌سازی فرایندها و خطوط تولید کسب کرده است، راه‌حل‌هایی جامع برای تولید محصولات پلاستیکی ارائه می‌دهد که در برگیرنده مواد اولیه، فرایند تولید، قالب، دستگاه تزریق پلاستیک، واحد اتوماسیون و شبکه ارتباطات صنعتی میان اجزاء خط تولید می‌باشند. چنین راه حل های جامعی کاربرد وسیعی در در حوزه تولید تجهیزات پزشکی، لوازم‌خانگی و لوازم الکترونیکی پیدا کرده‌اند.

منبع: https://mp.weixin.qq.com/s/GN241te55FIyvdnXLoIr7w

 

 

26 دیدگاه

  • به نظرم برند پمپ هیدرولیک و شیرهای برقی از همه چیز مهمتره، دستگاه تزریق با هیدرولیک قوی یه عمر کار میکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *