مبدل-حرارتی-دستگاه-تزریق-پلاستیک

در هوای سرد به خصوص در دماهای زیر صفر، چنانچه لازم است دستگاه تزریق پلاستیک برای مدتی طولانی خاموش بماند، توصیه می شود که حتما آب درون مبدل حرارتی را تخلیه کنید تا دچار یخ زدگی نشود. توجه داشته باشید که آب به هنگام انجماد دچار انبساط حجمی شده و می تواند باعث ترکیدگی لوله های مبدل و یا خرابی اجزاء آب بندی آن شود. در صورت بروز چنین اتفاقی آب به مجرای عبور روغن نشت کرده و با روغن مخلوط می شود که این اتفاق می تواند باعث آسیب دیدگی اجزاء دستگاه شود.

1

چطور آب درون مبدل حرارتی را تخلیه کنیم؟

همان طور که در تصویر زیر دیده می شود مبدل حرارتی در دستگاه های 60 تا 320 تن سری A5 ایزومی فاقد مجرای تخلیه است، در این دستگاه ها لازم است تا شیلنگ های ورودی و خروجی آب را از مبدل جدا کرده و سپس با استفاده از هوای فشرده آب باقی مانده درون لوله ها را خارج کنید.

پس از آن که آب درون مبدل به طور کامل تخلیه شد شیلنگ های ورودی و خروجی را متصل نمایید.

در دستگاه های دستگاه های بالاتر از 400 تن سری A5، دستگاه های سری PAC-K و دستگاه های دو صفحه ای D1  ایزومی، بر روی مبدل حرارتی یک مجرای تخلیه تعبیه شده است. در این دستگاه ها برای تخلیه آب به ترتیب زیر عمل کنید:

  • شیرهای ورودی و خروجی آب مبدل را ببندید.
  • پیچ درپوش مجرای تخلیه که مطابق شکل زیر در قسمت جلوی مبدل قرار دارد را باز کرده و اجازه دهید آب از آن خارج شود.
  • شیلنگ های ورودی و خروجی آب مبدل را باز کنید، سپس با استفاده از هوای فشرده آب باقی مانده درون لوله ها را خارج کنید.
  • پس از آن که آب درون مبدل به طور کامل تخلیه شد شیلنگ های ورودی و خروجی را متصل نمایید.
روش تولید سپر خودرو
مشاهده مقاله

آسیب دیدگی مبدل حرارتی

مبدل حرارتی در دستگاه های دو صفحه ای سری DP ایزومی دارای مجرای تخلیه نیست، به همین دلیل به منظور تخلیه آب درون آن لازم است که شیلنگ های ورودی و خروجی آب مبدل را باز کرده و با کمک هوای فشرده آب باقی مانده درون لوله ها را خارج کنید. در پایان پس از اطمینان از تخلیه کامل آب، شیلنگ های ورودی و خروجی را متصل نمایید.

3

24 دیدگاه

  • طول عمر سیلندر و ماردون دستگاه تزریق در شرایط معمولی چقدره؟ مواد مصرفیمون PP آسیابی و پلی اتیلن نو همراه با ضایعات راهگاهه و دستگاه 24 ساعته در حال کاره.

    • طول عمر سیلندر و ماردون دستگاه تزریق پلاستیک به عوامل مختلفی مانند جنس سیلندر و ماردون، نوع مواد اولیه، شرایط تولید، شیوه تعمیر و نگهداری و ساعات کارکرد دستگاه بستگی دارد. مواد آسیابی کیفیت ثابتی ندارند و در بسیاری از مواقع به خاک یا ذرات ساینده آلوده هستند، به همین دلیل طول عمر سیلندر و ماردون در هنگاماستفاده از پلاستیک آسیابی، اصولاً قابل پیش بینی نیست.

  • لطفا قیمت و مشخصات دستگاه عمود تزریق میز کشویی دار 100 گرم و 200 گرم و دستگاه تزریق افقی 320 تن رو اعلام کنید.

    • با درود و سپاس از شما. استعلام قیمت دستگاه های مورد نظرتان، به ایمیل شما فرستاده شد.

  • درود و سپاس بابت مطالب آموزشی مفیدتون، خواهشندم در خصوص معایب و مزایای دستگاه¬های تزریق پلاستیک عمودی هم مطالبی تهیه فرمایید. با تشکر

    • با درود و سپاس از شما. از پیشنهادتان صمیمانه سپاسگزاریم، به زودی مطالبی پیرامون این موضوع تهیه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *