لامپ ال ای دی LED 2

تولید لامپ ال ای دی (LED)

امروزه لامپ­ های کم مصرف حبابی و شمعی از نوع ال ­ای ­دی LED تقریبا به صورت کامل جایگزین لامپ ­های رشته­ ای یا التهابی قدیمی (Incandescent light bulb) شده ­اند.

مهم­ترین مزیت لامپ­ های کم مصرف LED بازده بسیار بالای آن ها است که موجب تولید گرمای بسیار کمتری نسبت به لامپ­ های رشته ­ای می­ شود، به همین علت بدنه و حباب لامپ LED می ­تواند از جنس مواد پلاستیکی ساخته شود.

استفاده از مواد پلاستیکی در ساخت بدنه و حباب لامپ باعث کاهش هزینه ­های تولید و همچنین افزایش مقاومت بالاتر و بهبود ایمنی لامپ­ های LED در مقایسه با لامپ­ های رشته­ ای شده است.

شرکت نکو بهینه ماشین (NBM) با سال ­ها تجربه در زمینه تامین ماشین ­آلات فرآیند تولید پلاستیک و راه­ اندازی خطوط تولید محصولات پلاستیکی، توانایی راه­ اندازی خط تولید قطعات لامپ­ های پلاستیکی LED را دارا می­ باشد.

در این مقاله اطلاعات کاربردی و مفیدی در مورد تولید لامپ LED حبابی و شمعی ارائه شده است.

اجزای لامپ ال ای دی (LED)
اجزای لامپ ال ای دی (LED)

اجزاء تشکیل دهنده لامپ LED

ویدئوی دستگاه تولید حباب لامپ ال ای دی (LED)

راه اندازی خط تولید لامپ کم مصرف

اجزاء تشکیل دهنده یک لامپ حبابی LED جدید در تصویر فوق نمایش داده شده است. حباب این لامپ ­ها از پلاستیک­ های شفاف مانند پلی ­کربنات یا اکریلیک ساخته می­ شود.

پلی ­کربنات به علت شفافیت بی­نظیر و مقاومت به ضربه بسیار بالایی که دارد بهترین گزینه برای ساخت حباب (Diffuser) لامپ است.

راه اندازی کارگاه تزریق پلاستیک (سرمایه، تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای وارد شدن به حرفه تزریق پلاستیک)
مشاهده مقاله

تولید انبوه لامپ LED (ال ای دی)

تولید لامپ ال ای دی (LED) بر اساس شکل هندسی آن ها متغییر بوده و ممکن است طی فرآیندهای گوناگونی انجام شود که در هر صورت کارشناسان شرکت نکو بهینه ماشین (NBM) روش تولید و ماشین ­آلات مناسب را به شما پیشنهاد می ­کنند.

کلیه این تجهیزات و ماشین­ آلات توسط شرکت نکو بهینه ماشین (NBM) همراه با ضمانت و پشتیبانی تامین می­ شود.

پایه یا پوسته ­ی لامپ­ های پلاستیکیِ LED با وجود ظاهر نسبتاً ساده، دارای پیچیدگی­ های فنی متعددی است، این قطعه علاوه بر تامین فضای لازم جهت تعبیه مدارهای الکترونیکی و اتصال قطعات مختلف به یکدیگر، وظیفه­ ی اتلاف گرمای ایجاد شده به منظور خنک کردن اجزاء الکترونیکی و دیودهای نوری را بر عهده دارد.

در شرایط ایده ­آل طول عمر لامپ ­های کم مصرف LED 30 تا50 برابر لامپ­ های التهابی است، اما چنانچه دیودهای نوری این لامپ­ ها در معرض گرمای بیش از اندازه قرار گیرند، با گذشت زمان از شدت نور تولیدی آنها کاسته می­ شود.

برای حفظ شار نوری تولید شده توسط لامپ­ های LED لازم است دمای دیودها و قطعات الکترونیکی به کمک هیت ­سینک پایین نگه داشته شده و  جنس مواد مورد استفاده در ساخت پوسته لامپ می­بایست علاوه بر خاصیت عایق بودن در مقابل جریان الکتریسیته و مقاومت بالای حرارتی و مکانیکی، ضریب هدایت گرمایی مناسبی نیز داشته باشد.

گروهی از پلیمرهای مهندسی وجود دارند که خواص ذکر شده را دارا می­ باشند اما از نظر ضریب هدایت گرمایی همچنان فاصله ­ی زیادی با فلزاتی نظیر مس و آلومینیوم دارند که استفاده از هیت سینک آلومینیومی توکار در داخل پوسته­ ی لامپ­ های LED ابتکار هوشمندانه ­ای بوده است که موجب انتقال بهتر گرما در سطح پوسته­ ی پلاستیکی و بهبود چشمگیر عملکرد آن­ها شده است.

در تصویر زیر شبیه­ سازی توزیع گرما در سطح پوسته یک لامپ LED نمایش داده شده است.

1371 1

توزیع یکنواخت گرما در تمامی سطح پوسته به دلیل استفاده از هیت سینک آلومینیومی توکار

تولید حباب لامپ LED

ساخت حباب و پوسته ­ی لامپ ­های LED نیازمند استفاده از ماشین ­آلات دقیق و مجهز به تکنولوژی پیشرفته است، از این رو شرکت نکو بهینه ماشین (NBM) به عنوان نماینده انحصاری فروش محصولات شرکت های معتبری همچون ایزومی (Yizumi) هاشینگ (Haixing)، لِشان (Leshan) و … در ایران، آماده ارائه خدمت در زمینه مشاوره، تامین ماشین ­آلات، قالب، تجهیزات جانبی و همچنین راه ­اندازی کامل خط تولید قطعات لامپ LED برای تولیدکنندگان و بازرگانان محترم است.

تزریق پلاستیک چیست؟ درآمدزایی، فرآیند و مواد اولیه
مشاهده مقاله

تولید لامپ ال ای دی

 

 

بدنه لامپ ال ای دی

پوسته لامپ LED و هیت سینک آلومینیومی توکار

روش تولید لامپ LED

دستگاه تزریق پلاستیک برای تولید لامپ led

هیت سینک­ آلومینیومی پیش از انجام عمل تزریق به صورت اینسرت در داخل قالب قرار می­ گیرد تا مواد به طور کامل در اطراف آن تزریق شوند، به این ترتیب قسمت پلاستیکی و آلومینیومی بدون استفاده از چسب کاملاً به یکدیگر می ­چسبند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه تزریق پلاستیک به صفحه دستگاه تزریق پلاستیک | خرید | فروش | مشخصات فنی | نکو بهینه ماشین (nbmmachinery.com) مراجعه نمایید.

دستگاه ­های تزریق پلاستیک ایستاده سری YH Series Rotary Machine ایزومی که به میز گردان مجهز می­ باشند برای تولید انبوه پوسته لامپ ­های کم مصرف LED بسیار مناسب هستند.

معرفی دستگاه تزریق پلاستیک عمودی (ایستاده)
مشاهده مقاله

قیمت دستگاه تولید لامپ کم مصرف

شما همراهان گرامی برای دریافت مشاوره رایگان خرید دستگاه تزریق پلاستیک تولید لامپ کم مصرف می توانید با کارشناسان فروش نکو بهینه ماشین از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید و در کمترین زمان ممکن بهترین دستگاه تزریق پلاستیک مناسب ایده‌های خود را انتخاب نمایید.

فرآیند تولید لامپ ال ای دی (LED)

راه­ اندازی خط تولید لامپ ­های LED توسط شرکت نکو بهینه ماشین (NBM) به دو صورت دستی و یا تمام اتوماتیک قابل انجام است. در حالت تولید دستی، قرار دادن اینسرت ­ها در داخل قالب و جداسازی راهگاه توسط اپراتور انجام می­ گیرد در حالی­ که در صورت استفاده از ربات و تجهیزات جانبی اتوماسیون، امکان افزایش چشمگیر نرخ تولید و حذف کامل اپراتور از فرآیند تولید وجود دارد.

 

1374 1

1375

دستگاه­­ های تزریق پلاستیک مورد نیاز برای ساخت بدنه لامپ LED

درآمد خط تولید لامپ LED

امروزه استفاده از لامپ­ های کم مصرف LED در ایران و سراسر جهان آن­چنان متداول شده که تنها ارزش واردات این محصول در سال 1396 بیش از 20 میلیون دلار برآورد شده و نزدیک به 98% آن از کشور چین وارد شده است. مشکلات به ­وجود آمده بر سر واردات کالا و همچنین افزایش بی­ سابقه قیمت ارز، فرصت کم نظیری را برای تولید لامپ ­هایLED  در کشور بوجود آورده است و تولید­کنندگان و سرمایه­ گذاران محترم می ­توانند با تکیه بر دانش و توانمندی داخلی، علاوه بر تامین نیاز رو به رشد کشور گوشه چشمی به صادرات این محصول نیز داشته باشند.

درآمد تزریق پلاستیک: سودآوری و سرمایه مورد نیاز
مشاهده مقاله

31 دیدگاه

  • سلام خسته نباشید درمورد خط تولید میزان سرمایه و دستگاه های مورد نیاز توضیح بدین ممنون میشم

    • با درود و احترام،
      سرمایه و دستگاه‌های مورد نیاز به نوع محصول تولیدی مورد نظر شما بستگی دارد. لطفاً برای دریافت اطلاعات خواسته شده، نمونه قطعه مورد نظرتان را به آدرس شرکت ارسال فرمایید. همچنین می‌توانید با تلفن 02174914 تماس گرفته و از مشاوره کارشناسان مهندسی فروش نکو بهینه ماشین بهره مند شوید.

  • با سلام، لطفاً یکبار برای همیشه مزایا و معایب دستگاه تزریق پلاستیک نو و دست دوم رو آموزش بدید.

    • سلام از توضیحاتی که ارایه نموده آید تشکر می کنم. من میخواهم یک خط تولید لامپ ال ای دی راه اندازی نمایم . برای شروع به کار چه میزان سرمایه لازم است و چه دستگاههایی را خریداری نمایم.

      • با سلام و احترام، جناب شعیب عزیز برای راهنمایی در راستای راه‌اندازی خط تولید با همکاران واحد فروش با شماره 02174914 در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *