گام های راه اندازی کارگاه تزریق پلاستیک

دانلود PDF راهنمای راه اندازی کارگاه تزریق پلاستیک

گام اول: شناسایی بازار هدف قطعه پلاستیکی

چنانچه قصد ورود به صنعت تولید قطعات پلاستیکی و یا ایده ی راه اندازی کارگاه تزریق پلاستیک را در سر دارید، در گام نخست باید قطعه یا قطعات مشخصی را در نظر گرفته و بازار هدف خود را شناسایی کنید.

تجربه ثابت کرده که قطعاتی که تاکنون در داخل تولید نشده اند و یا قطعاتی که تقاضای زیادی در بازار برایشان وجود دارد به صورت بالقوه سودآوری بیشتری دارند، بنابراین انتخاب بهتری به شمار می آیند.

درآمد تزریق پلاستیک: سودآوری و سرمایه مورد نیاز
مشاهده مقاله

سایر گام هایی که پس از تعیین قطعه یا قطعاتی که قصد تولیدشان را دارید باید برداشته شود عبارتند از:

گام دوم: تحلیل قطعه پلاستیکی

در گام دوم روش تولید مناسب تعیین می شود و به این منظور لازم است شکل هندسی، تیراژ تولید و جنس قطعه به دقت تحلیل شود.

برخی از ساختارهای هندسی مانند دهانه ی باریک تر از بدنه یا شیب منفی قطعه با روش تزریق پلاستیک قابل تولید نیست، در این شرایط باید سایر روش های تولید پلاستیک مانند روش بادی یا بادی تزریقی را انتخاب کنید. چنانچه تیراژ قطعه بسیار پایین بوده یا نمونه سازی مورد نظر باشد، خرید ماشین آلات و حتی ساخت قالب توجیه اقتصادی نخواهد داشت، در چنین شرایطی روش پرینت 3 بعدی توصیه می شود. جنس قطعه نیز در انتخاب روش تولید موثر است.

بر اساس موارد گفته شده، یکی از روش های تولید زیر برای شما مناسب تر خواهد بود:

 

تولید تجهیزات پزشکی در تزریق پلاستیک
تولید تجهیزات پزشکی در تزریق پلاستیک

گام سوم: تحلیل مواد اولیه قطعه پلاستیکی

مواردی از قبیل رنگ، افزودنی، و نوع ماده اولیه باید در گام سوم مورد بررسی قرار گیرند. همچنین تامین کنندگان این مواد باید شناسایی شده و استعلام قیمت انجام شود.

در صورتی که مواد اولیه مورد نیاز برای تولید قطعه در داخل کشور موجود نباشد، باید نحوه ی واردات و تامین مواد اولیه نیز درنظر گرفته شود.

در این مرحله لازم است برآورد دقیقی از قیمت مواد اولیه و میزان مصرف آن صورت پذیرد تا  برای تخمین قیمت تمام شده مورد استفاده قرار گیرد.

گام چهارم: امکانات برای راه اندازی کارگاه تزریق پلاستیک

فضای کارخانه: سالن تولید محصولات پلاستیکی باید فضای کافی برای استقرار ماشین آلات و لوازم جانبی، تردد افراد و حمل بار را داشته باشد.

حداقل ارتفاع توصیه شده برای کارخانه تزریق پلاستیک 4.5 متر است و در صورت استفاده از جرثقیل سقفی، حداقل ارتفاع 5.5 متر مورد نیاز است.

به دلیل وزن قابل توجه ماشین آلات تزریق پلاستیک، بتن ریزی بهترین گزینه برای کف سازی کارخانه به شمار می رود. علاوه بر موارد یاد شده، سیستم تهویه ی مناسب نیز به عنوان یکی از ضروریات فضای کارخانه تزریق پلاستیک محسوب می شود.

آموزش-اپراتور-دستگاه-تزریق-پلاستیک
آموزش-اپراتور-دستگاه-تزریق-پلاستیک

مشاوره و ساخت قالب: قالب تزریق پلاستیک جزء ضروری برای تولید قطعه محسوب شده و انتخاب سایز و نوع دستگاه تزریق پلاستیک مستقیما به آن بستگی دارد.

پیش از خرید دستگاه تزریق پلاستیک چینی باید مواردی مانند ابعاد قالب، نوع راهگاه، بازشو مورد نیاز، شات تزریق و نیروی گیره مورد نیاز در با یک مشورت قالبساز حرفه ای مشخص شوند.

هزینه ساخت قالب نیز باید مورد توجه قرار گرفته و در محاسبه قیمت تمام شده قطعه مورد استفاده قرار گیرد.

تزریق پلاستیک چیست؟ درآمدزایی، فرآیند و مواد اولیه
مشاهده مقاله

گام پنجم: تجهیزات برای راه اندازی کارگاه تزریق پلاستیک

ماشین آلات: گام بعدی پیش بینی و استعلام قیمت ماشین آلات است. رایج ترین تجهیزات و ماشین آلات موجود در کارخانه های تزریق پلاستیک عبارتند از:

بر اساس نوع قطعه و نرخ تولید مورد انتظار، ممکن است تمام با بخشی از تجهیزات فوق را نیاز داشته باشید، به منظور حصول تخمین دقیق تری از قیمت تمام شده در اینجا باید تجهیزات مورد نیاز تعیین شده و از قیمت هر یک استعلام شود.

تاسیسات: پس از تعیین ماشین آلات و تجهیزات، مقدار جریان برق مورد نیاز بر حسب آمپر مشخص می شود.

دستگاه های تزریق پلاستیک با برق صنعتی 3 فاز کار می کنند و عموما به جریان بالا احتیاج دارند.

علاوه بر برق، آب خنک نیز یکی از ضروریات راه اندازی کارگاه یا کارخانه تولید پلاستیک است.

 آب خنک را می توان از طریق چیلر، برج خنک کن، چاه آب یا … تامین کرد، البته استفاده اختصاصی از چیلر صنعتی هواخنک برای هر دستگاه، گزینه ی قابل توصیه است.

برای تولید برخی از قطعات خاص، هوای فشرده نیز مورد نیاز است که در این صورت باید تجهیزات و تاسیسات مورد نیاز برای تامین آن پیش بینی شده و در قیمت تمام شده لحاظ شود.

 

23 دیدگاه

  • من تازه می‌خوام دستگاه بخرم و ی تولیدی راه اندازی کنم میشه راهنماییم کنید

    • درود بر شما.
      لطفاً با همکاران ما در واحد فروش نکو بهینه ماشین تماس بگیرید.

  • من شخصا دستگاهی از برند NBM ندارم اما همیشه از شرکت شما بخاطر کلاس بالا و سابقه حرفه ای به خوبی یاد کردم. لطفا اگه جشنواره فروش ویژه یا شرایط فروش اقساطی دستگاه تزریق داشتید اطلاع رسانی کنید.

    • با درود و سپاس از شما. برای اطلاع از شرایط فروش اقساطی دستگاه های تزریق پلاستیک NBM، لطفاً اخبار وب سایت شرکت را دنبال کنید و یا با واحد فروش از طریق تلفن 74914 در تماس باشید. امیدواریم جشنواره فروش ویژه، فرصتی برای پیوستن شما به خانواده بزرگ مشتریان نکو بهینه ماشین فراهم آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *