لنزهای پلاستیکی به دلیل مزایای بسیاری که دارند، کاربرد و محبوبیت فراوانی پیدا کرده اند. قیمت بسیار پایین، مقاومت به ضربه و شکست، قابلیت تولید در رنگ های مختلف، قابلیت تولید در شکل ­های پیچیده، سهولت تولید انبوه و سبکی از مهم­ترین مزایای لنزهای پلاستیکی هستند که می ­توان به آن ها اشاره کرد. همچنین به دلیل خواص اپتیکی بی­نظیر پلاستیک ­هایی مانند پلی­کربنات و اکریلیک، لنزهای پلاستیکی امروزه کاربردهای بسیار گسترده ­ای پیدا کرده­ اند. امروزه در اغلب موارد لنزهای پلاستیکی در خودروسازی، لوازم خانگی، روشنایی شهری، صنایع نظامی و … به کلی جایگزین لنزهای شیشه­ ای شده­ اند.

تولید لنزهای پلاستیکی نیازمند دستگاه تزریق پلاستیک با دقت بالا است، چراکه ویژگی ­های اپتیکی لنز شدیداً تحت تاثیر عواملی مانند دقت ناکافی شات و تغییرات دمای تزریق قرار می­ گیرند. دستگاه­ های تزریق پلاستیک تمام برقی به دلیل پایداری بسیار بالا و یکنواختی کیفیت تولید محصول، برای تولید لنز پلاستیکی بسیار مناسب هستند.

ویدیوی زیر خط تمام اتوماتیک تولید لنز سیلیکونی در ابعاد mm 30 × 93 × 128 و به وزن 123 grرا نمایش می­ دهد که در آن تزریق سیلیکون با استفاده از دستگاه تزریق پلاستیک تمام برقی ایزومی انجام می­ شود. جنس این لنز از سیلیکون است که از خواص اپتیکی مطلوبی برخوردار بوده و در ساخت لنز چراغ­ های روشنایی شهری استفاده می­ شود.

خط تولید سپر خودرو با دستگاه تزریق پلاستیک دو صفحه ای 4000 تن
مشاهده مقاله

24 دیدگاه

    • برای تولید ظروف IML معمولاً دو نوع ربات صنعتی Top-Entry و Side-Entry به کار می روند. ربات های Top-Entry قیمت پایین تری دارند، اما سرعت عمل آنها کمتر است. در مقابل ربات های Side-Entry قیمت بالاتری دارند، اما سریع تر کار می کنند و زمان سیکل تولید را به طرز قابل توجهی کاهش می دهند. برای تولید ظروف IML باکیفیت و در تیراژ بالا، ربات های Side-Entry گزینه مناسب تری به شمار می روند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *